Thursday, December 06, 2007

5 yıla neler sığdırdık...

5 yıla neler sığdırdık...
RecruitmenTurkey e-topluluğu, 21 Eylül 2000'de kuruldu. İnternette sörf yaparken e-groups diye bir site gördüm. Siteyi inceleyince, e-posta ile üye olunan ve yine e-posta ile ortak bir konu etrafında paylaşımlarda bulunmaya olanak sağladığını gördüm.

Aynı dönemde kendi iş başvuru veritabanımı nasıl herkesle paylaşırım sorusunun yanıtını, bir internet sitesi ile diye bulmuşken, bu projeyi bir de e-toplulukla destekleyeyim diye düşündüm. Sitede iş başvuru kaynaklarını paylaşır, e-posta ile de iş ilanlarını ve insan kaynaklarına dair ne varsa onu paylaşırız diye düşünerek başladım her şeye...

Sitenin tasarımı ilk aşamada çok kötüydü, yahoo'nun geocities (ücretsiz) sayfalarında artık benim tasarım yeteneğim ne kadarsa, olanını kullanarak :) basit bir tasarımla elimdeki kaynakları nete aktarmaya başladım. Bir yandan da ilgili olabileceğini düşündüğüm, insan kaynakları çalışanlarını ve iş arayan herkesi e-topluluğa davet ediyordum.

Gerçekten iyi niyetle yapılan her şeyin karşılıksız kalmayacağını öğrendim sanal alemde. İlk önce adımdan beni tanıyan ilkokuldan (Ödemiş Atatürk İlkokulu) arkadaşım Aykut, eşinin internet sitesi tasarımı konusunda bilgisi olduğunu ve yardım edebileceğini söyledi. Ben de atladım hemen bu öneriye tabi :) Ben de Devrim'e az da olsa kariyer danışmanlığı yaptım, şimdi büyük bir bankanın internet takımında çalışıyor ve artık site tamamen benim kopyala-yapıştır yeteneğime kalmış durumda :)

Ana sayfasının altında adı geçen Devrim Aydoğdu sitenin şimdiki halini tasarladı. Ellerine sağlık :) Böylece site profesyonel bir görüntüye kavuştu.

Ankara'ya taşınmadan e-posta ile yazışarak tanıştığım Murat Tuzcu'nun da yardımıyla sitenin konaklama (hosting) sorununu da çözdük.

Bu arada e-topluluk hizmeti veren e-groups şirketini, Yahoo satın aldı ve adı YahooGroups oldu. Genç nesil bilmez tabi :))

Gel zaman git zaman, e-posta ile sorulan sorulara yanıt vererek internette iş aramanın incelikleri konusunda oluşan bilgi ve deneyimi, özellikle üniversitelerde sunumlar yaparak bu sefer yüz yüze paylaşmaya başladım. Ankara dışında İstanbul, İzmir ve en son Kıbrıs'a eşimle beraber gittik. Baktım ilgi var bu konuya, oturdum bir de kitap yazdım, 2004 Eylülde piyasa çıktı.

E-topluluk büyüyünce, özellikle insan kaynakları alanında çalışan danışmanlık, eğitim ve internet siteleri şirketlerinin ilgisini çekmeye başladı. Danışmanlık şirketleri bir bölümü iş ilanlarını yayınladılar, bir bölümü iletişim bilgilerinden ulaşarak müşteri kazandılar :) Aynı şey eğitim içinde aynı şekilde gelişti. Eğitim şirketleri de ilanlarla eğitimlerini duyurdular ve eğitim gereksinimi olan şirketlere e-toplulukla ulaştılar.

E-posta atarak, üyelerimize ulaşan eğitim şirketlerine "gelin indirim yapın üyelerimize" dedik ve bu işbirliğini sitemizde ayrıca duyurduk. Şu an 71 eğitim şirketinin indirimi var üyelerimize. Yetmedi, zaman zaman kişisel ilişkilerimizi kullanarak ücretsiz eğitimler sunduk üyelerimize. Kavrakoğlu, İnventa, Hermes ve Mind&Heart'a teşekkürler.

Benzer amaçlarla kurulan her türlü oluşuma destek verdik bu 5 yıl boyunca. Yaprak Özer ile tanıştık ve 2 yıldır İndeks Yarışmalarının e-topluluk duyuru (biz yarattık sanırım bu kategoriyi :) sponsoruyuz.

Önce sanal ortamda tanışıp, sonra el sıkıştığımız Ulaş Bıçakçı, Abdullah Bozgeyik her zaman desteklediler bizi, teşekkürler...

Sitede ve e-toplulukta alacağım her türlü kararı olduk olmadık telefonlarım ve e-postalarımla sorarak bunalttığım, yurtdışında bile benden kaçamayan, dostum sevgili ikiz babası Doğan Mersin en büyük teşekkür sana :)

Esasında tekrar okuyunca yazıyı sanki bir veda yazısı gibi gelebilir ama bu yazı bir başlangıç yazısı aslında.

Eşim Deniz ile çıkacağımız yeni bir yolculuğun yazısı...

@rtemiz :)

No comments: